Elsősorban a rossz és egyoldalú táplálkozás, a dohányzás, az alkoholfogyasztás, stressz, a gyors élelmiszerek, a sugárzás, a vegyi anyagok, nem beszélve a környezeti hatások szennyeződésekről. A szabad gyökök elleni küzdelemben a szervezetnek antioxidánsokra van szüksége.

Milyen antioxidánsokat ismerünk?

A legismertebb antioxidánsok, amelyeket beiktathatsz táplálkozásodban az A-E-C-vitaminok, a szelén, a béta-karotin, a magnézium és a bioflavonoidok.

 

A vitaminokkal kapcsolatban a természetes, nem vegyi úton előállított vitaminok alkalmazására biztatok mindenkit, mivel az egyéb úton előállított vitaminok sok esetben alig, illetve minimális mértékben szívódnak és épülnek be a szervezetben. Például, ha C-vitamin akkor csipkebogyó, vagy homoktövis alapú termékre gondolok.

 

Mit kell tudni a bioflavonoidokról? Szinte minden gyümölcsben és zöldségben megtalálható, és rendkívül magas az antioxidáns tartalmuk. Jelentős képviselőjük a citrom, citrusfélék, de ide sorolhatók a szilva, meggy, cseresznye, vöröskáposzta, vörös szőlő, gránátalma, homoktövis, dió, szálas zöldtea és egyéb gyógynövények is.

Sejtjeid megóvásának érdekében, sokat tehetsz táplálkozásod útján is. Fogyassz minél több nyers gyümölcsöt és zöldséget. Az élelmiszereket ne főzd túl, inkább lehetőség szerint párold és fogyassz lehetőség szerint tisztított vizet. Tartózkodj a túlzott szénhidrát beviteltől. A megfelelő mennyiségű antioxidáns pótlás szervezetben megköti a szabad gyököket, és javítja a sejtregenerációt ezzel késleltetheted az öregedési folyamatokat.